woensdag 23 maart 2011

Last flight on the TB200

Hallo weer!

Hier weer een korte update vanuit Evora.
De weken na mijn 70 uurs check bestonden voornamelijk uit veel sim sessies. Ik had nog 3 BIN (Basis Instrument Navigation) en 2 IP (Instrument Procedures) openstaan. Hierbij moet je in de simulator een complete vlucht vliegen op de instrumenten. Ik heb hierbij een vlucht naar Faro en naar Badajoz (spanje) gemaakt. De moeilijkheidsfactor ligt hierbij voornamelijk bij de approach en landing. Er komt hier echt zoveel op je af waar je je aandacht aan moet besteden dat je soms bijna vergeet het vliegtuig te vliegen. Al met al wel naar tevredenheid afgesloten.
Ook heb ik vandaag voor de laatste keer gevlogen op de TB200. Tijdens deze laatste vluchten heb ik in principe hetzelfde gedaan als in de sim. Ook heb ik wat ILS approaches gemaakt op Beja airport.
Voor de rest ben ik zaterdag met wat mensen de omgeving vanaf de grond gaan verkennen. We zijn naar Evora Monte en Estremoz geweest. Heel grappig is dat je weet waar je ongeveer bent omdat je talloze keren over deze plaatsten hebt gevlogen. Zondag heb ik voor het eerst een dagje bij het zwembad gelegen..Water was nog beetje koud maar daar komt komende weken wel verandering in denk ik...

Bis später!

Hieronder nog wat foto's van zaterdag...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten