zondag 10 april 2011

Eerste vluchten op de TB20

Hallo!

Tijd voor weer een update van mijn tijd hier in Évora..
Afgelopen weken is hier de lente goed begonnen. En dat was te merken aan de lekkere hoge temperaturen van rond de 27 graden. Echt een hel als je dan moet vliegen. Voornamelijk in drie van onze (uit nederland afkomstige) kisten waar GEEN airco inzit haha..
Toch volop kunnen vliegen deze warme dagen. Dit allemaal op de nieuwe kist waar ik tegenwoordig op vlieg; de TB20..Echt een lekker stabiel ding vergeleken met de TB200. Met inklapbaar landingsgestel; dus op final even dubbel checken of je gear 'down and locked' is.
Ik ben mij tijdens deze vluchten aan het voorbereiden op mijn IR (Instrument Rating) welke ik waarschijnlijk over een klein aantal weekjes zal hebben. Tijdens deze check moet je laten zien dat je kan vliegen puur op basis van de vlieg instrumenten.
Mede om dit te oefenen zijn we naar een aantal nieuwe (verdere) velden geweest. Zo heb ik navigatie vluchten gemaakt naar Badajoz (spanje) en naar Faro (bekend). Op beide ben ik door de toren tussen de aankomende en vertrekkende boeings en airbussen geloods. Vervolgens heb ik een touch and go gemaakt op een baan welke 2 keer breder en 4 keer langer is dan het baandje op evora. Echt een toffe ervaring als je dat voor het eerst doet.
Afgelopen week heb ik ook op Montijo een PAR (Precision Approach Radar) approach gemaakt. Ook dit was echt gaaf om een keertje te doen.
Naast het vliegen gebeurt er eigenlijk vrij weinig. Vooral veel in de zon liggen met een biertje erbij en natuurlijk een beetje leren...Zaterdag middag zijn we nog naar Lissabon geweest om wat te eten en te drinken..Altijd gezellig (zie foto's)
Owh jah en natuurlijk aftellen voor 21 april. Dan ga ik namelijk weer een weekje naar huis toe. Can't wait!!!

Grtz. Ronald



Geen opmerkingen:

Een reactie posten