woensdag 4 mei 2011

Vakantie en Porto/Vigo/Visue

Hallo allemaal,

Bij deze weer een kleine samenvatting van de afgelopen weken...
Met de paasdagen heb ik na 4 maanden eindelijk weer voet kunnen zetten op Nederlandse bodem. Best wel raar nadat je zo'n tijd bent weggeweest. Je waardeert meteen alles weer waar je voorheen juist om liep te mopperen...dan heb ik het natuurlijk met name over de Nederlandse infrastructuur..Daar kan Portugal nog heel wat van leren.
Ik heb blijkbaar precies de goede week uitgekozen om weg te gaan want toen ik thuis was was het prachtig weer in NL en super slecht weer in PT. Kwam dat even mooi uit. Al met al dus weer een lekker weekje gehad en iedereen weer even gezien. Gelukkig ben ik nu naar het einde toe aan het werken en verwacht ik binnen 2 en 2,5 maand weer voorgoed terug te zijn in Nederland!!
Gelukkig gaat het vliegen ook nog steeds lekker (snel). Op het moment moet ik nog zo'n 6 uur voor mijn IR waarna ik binnen 2 weken op mag voor mijn CPL..Maar dat later.
Dinsdag de 3e heb ik samen met Raymon en Mr. Cortez een trip gemaakt naar Vigo (zoek maar op waar dat ligt)..Vigo heeft een mooie airstrip gelegen tussen 2 hoge bergen. Dit maakt het op final (laatste stuk voordat je land) dan ook aardig turbulent maar de approach was wel echt prachtig. Ik heb de heenweg (2.8 uur) gevlogen en heb hierbij nog 2 approaches gemaakt op Porto, wat op de route lag. Eenmal geland op Vigo moest ik zo'n gele auto volgen naar de taxi plaatst. Net echt haha..
Vigo wordt ook aangedaan door airliners als Iberia en AirFrance. Best indrukwekkend dus als je die kleine Trinidad naast zo'n grotere Embraer ziet staan. Na de kist te hebben afgesloten konden we via de bagage afdeling in de terminal komen waar we tussen de passagiers even wat gegeten hebben. Vervolgens moesten we wel door de douane heen (formaliteit) om het vliegveld op te komen. Dit was ook de eerste keer dat er niet moeilijk werd gedaan over mijn volle flesje water wat ik bij me had:P
De terugweg vloog Raymon. Hij heeft ook nog een approach op Visue gemaakt. Visue heeft een kort baantje boven op een heuvelrug. Echt mooi om aan te vliegen dus..
Helaas mogen er nog steeds geen foto's vanuit de lucht op internet worden geplaatst dus die houden jullie te goed..Deze mag dan weer wel;)

Gr..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten